HTML

After Éden Hotel - Élet az Éden Hotel 1 után! :)

Üdv mindenkinek! :))) Kis csapatunk az ÉH1 után (igen, néztük ezt a szart! :) ) szeretett volna egy helyet, ahol tudunk továbbra is fórumozni, egymást megnevettetni, és hogy értesíteni tudjuk egymást, hogy hol mit érdemes megnézni, elolvasni, megfőzni, stb. ALAPSZABÁLY: MINDIG A LEGFELSŐBB POSZTNÁL KOMMENTELÜNK AZNAP!!!!! Viszont érdemes belenézni a többibe is! Több téma is futhat egyszerre! Fő téma az ÉH1, de e mellett szívesen veszünk minden javaslatot! Aki ír posztot, készít képet, stb. bármilyen témában, feltesszük! Az ÉH szereplőit és készítőit - és úgy egyébként senkit - nincs szándékunkban megbántani kis blogunkkal, de akinek nincs humorérzéke, az inkább ne olvasson minket! :)))))))))) Jó szórakozást! :) Ani (mosoly73 - admin) email: aeh1@freemail.hu, no és ide is írhatsz: Viki (ladyandhank - szerkesztő) email: ladyandhenk@mailbox.hu

Friss topikok

  • szepi79: @beacska: igazából viszonylag keveset vagyok itt... (2013.04.17. 19:44) Éden Baba!!!
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: Új poszt!!!!!!!!!!! afteredenhotel.blog.hu/ (2012.10.17. 20:32) Szepi kalandjai!
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: @szepi79, első ezen a néven: MEgtörtént:D Újpos... (2012.08.09. 17:04) Nem tudom, mi :)
  • beacska: @mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani: én egysz... (2012.07.03. 23:14) Éden Levi, kis Aranypart Ádám is!
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: ÚJ POSZT!!!!!!!!!!!!! afteredenhotel.blog.hu/20... (2012.06.17. 22:22) Noémi megunhatatlan (?), kis Edinka is!
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: ÚJ POSZT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... (2012.06.06. 05:47) 12. hét - utolsó
  • dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal: Új POSZT: afteredenhotel.blog.hu/2012/05/21/12_... (2012.05.21. 16:56) 11. hét

Címkék

10. (1) 11. (1) 12. (1) 2 (2) 2.hét (1) 3 (1) 3. (1) 3.hét (1) 4. (1) 5. (1) 6. (1) 7.hét (1) 8. (1) 9. (1) ádám (1) ajánló (2) aliz (1) aranypart (5) cikk (2) családtagok (1) éden (4) eden (1) edina (1) éh2 (2) éjjeli (1) éva (1) feladvány (1) fóbia (1) fog (2) fórum (1) hé; (1) hely (1) hét (9) hodfogyatkozás (1) hotel (2) képek (3) kíra (1) kommentözön (1) kristóf (1) kristof (1) krisztián (1) kultúra (1) kutyák (2) levi (1) linda (1) máté (1) niki (1) noémi (1) norbi (1) off (1) péter (1) pitta (2) poén (1) poszt (1) sajtószemle (1) szandra (3) szepi (1) video (1) zene (18) (1) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

cool-túra

2011.06.27. 22:18 mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani

Mosoly Múzeumi Menete

A Múzeumok Éjszakája volt péntek éjjel.

 

A párommal megterveztük, hogy a sok-sok látnivalóból melyikekre fogunk ezúttal elmenni. Ezen az éjszakán múzeumokat körbejáró buszjáratok üzemelnek, mi kiválasztottuk a Délpesti járatot. Ennek a járatnak a mentén választottunk nézelődni valókat és a tervezett végállomás közelében hagytuk a kocsit, hogy végül kényelmesen hazajuthassunk, de közben ne legyen gond a parkolás az egyes helyszíneken.

Minden helyszínen sok-sok nézelődő volt, sok család is, gyerekek. Csodálkoztam is, hogy a gyerekek milyen jól bírták az éjszakázást. Sok helyen tárlatvezetés is volt, de persze rövidre fogva, mert mindenki sietett minél több mindent megnézni minél több helyre eljutni. Zenei programokat is kínáltak, táncos előadásokat, illetve büfé is volt.

Egy egész napos fejtágítóval megfejeltem az egész heti fáradtságomat és bekávézva nekiindultam az éjszakának. Az első helyen megvettük a jegyet, amivel minden helyszínre be tudtunk jutni. A fotókat telefonnal készítettem és sok helyen túl sötét is volt, ezért bocsi a minőségért! J

Andrássy út, Postamúzeum, a Deák tér közelében. Itt indultunk. Épp kezdődött egy tárlatvezetés. Tájékozódtunk az épületről, az építtetése körülményeiről. Nagyon szép épület, freskókkal. Utána az emeleten nézelődtünk a kiállításon. A csomagküldés hajnalán érdekes dolgokat küldtek az emberek. Bödön zsírt, kosár krumplit. Nem tudom, hogy egy mai postás mit szólna hozzá! J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nézegettük a régi távközlési eszközöket. Én még dolgoztam régen távgépírón, rejtjelesen is, érdekes volt.

Nyomás tovább, rövid az éjszaka! Vissza a Deák térre. Fel a buszra. Ez meg hová kanyarodik? Basszus, ez nem az a járat, ez az óbudai. Akkor meg mi a fenét keres ez errefelé? Na jó, leszállás gyorsan Ferenciek terén. Ok akkor Jégbüfé, mintha csak egy fagyiért jöttünk volna ide hehe. J

Vissza-buszozás az Astóriához, majd séta a Nemzeti mögé.

Rádió- és Televíziótörténeti Múzeum. Itt hosszasan kellett sorba állni, de közben hallgattuk a zenei műsort, ami az utcai színpadon szólt. Lassan bejutottunk. Sok műszaki eszköz volt, készülékek, meg fényképek híres műsorokról, személyekről.

Ráismertek a mesére?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na tessék, valahogy elkeveredtünk nyílacskáékhoz is a Futrinka utcába. J


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rendőrség-történeti Múzeum. Itt is megnéztük a kiállításokat és az utcán kiállított rendőrségi közlekedési eszközöket, de voltak érdekes megfejtős játékok is, valamint két előadás. Helyszínelős, és kutyás drog- és robbanószer kereső bemutató. Végigálltuk. Nagy tömeg volt és alig volt levegő, ezért nagyon kimerítő, de érdekes volt. A kutyák aranyosak és nagyon ügyesek voltak. A kicsi, József, híres kutyi, de jól bírta a gyerekek nyúzását, simogatását.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ki az utcára, végre levegő, igyunk vizet, mert mindent kiizzadtam, huh, nyomás tovább. Keletinél újra buszra szállunk, ezúttal a jó járatra. Irány a Természettudományi. A busz érdekes útvonalon járt, mert mi inkább előbb leszálltunk és sétáltunk a Nagyvárad tértől, mint hogy kerülővel jussunk közelebb a múzeumhoz. Mostanra már éjszaka van, de az idő jó, nem esik, kellemes a hőfok is, ideális a sétálgatáshoz. Bent az aulában zenei műsor fogad, magas hangerővel, kisebb tehetséggel (szvsz).


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wildlife fotókiállítás. Nini, csak nem Pókmajom itt is? J



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a kép a Mátrix filmre emlékeztetett:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Volt még sok kiállítás. Ásványok, kitömött állatok, mű dinók a sötét udvaron a fák között felbukkanva. A bogarasat kihagytam, nem nekem való az. Az udvaron belebotlottam egy hastáncos műsorba, de a telcsim épp nem volt nálam, ezért bocsi fiúk, de kép nem készült. Mondjuk elég vegyes kinézetű lányok voltak. Mondják, hogy kell has a hastánchoz, de volt ott betonkeverő is. J A párom elvonult a mosdóba, amíg én felfedeztem az udvart, és mire visszatért és megtalált, már vége volt a műsornak. Lemaradt.

A lovardában Indonéz kiállítás és zenés-táncos műsor volt. Mostanra már úgy éreztem, hogy lejártam a lábam, és fájt, de azért küzdöttem tovább a kilométerekkel. Ez az a pont nálam, amikor a fáradtságtól elkezdek mindenből viccet csinálni, mindent komolytalanul látni és kifigurázni, és egy egyszerű gyufaszálon is képes vagyok percekig nevetni. J

Szerintetek mi ez a tárgy?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megmondom, egy kanapé féle faragvány. Vicces kedvemben erdei mellékhelyiségnek véltem, mert kis részek is vannak az ülőkékbe vágva, ami minek is kéne ugye, no meg a végén, mintha egy piszoár lenne, nem? J


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A párom itt már elkezdett úgy viselkedni, mint aki nem velem van, megértem. J Az Indonéz kiállítások sok fából készült tárgy is volt, így amikor úgy döntöttem leülök kicsit, akkor egy fából készült erezett padra először percekig meredtem, hogy ez most kiállítási tárgy vagy leülhetek rá? A párom újabb kristályokat akart nézegetni, menjél na, mondtam, nekem elég volt már a sok kőből, itt várok és hallgatom a dobolást addig.

Itt töltöttük a legtöbb időt, de most uzsgyi tovább, van még egy program a tervben. Elvileg a talpbetétemnek segíteni kéne a járást, viszont már nagyon fáj, no de akkor is végigmegyek. Már nem nevetgélek annyit, átestem a holtponton. Irány az Elektrotchnikai Múzeum. A buszmegállót csak megtaláltuk, bár sehol nem jelezték, hogy hol is kell keresni a hatalmas múzeum körül. Megint Astória. Innen séta. Csipp-csöpp, kezd esni. Igazán kibírhatná eső nélkül mire végig érünk ma. Feltúrt mellékutcákon át vezet az út, hangos kocsmák mellett megyünk el. Kicsit szorongok, hogy késő éjszaka sötét mellékutcákban bolyongunk. Nem tudom számoltak-e a hatóságok azzal, hogy ez éjjel sok ember mászkál az utcákon, aki nincs a pesti éjszakához szokva. Megérkezünk. Rendkívüli fizikaóra lesz itt. Helyet foglalunk egy teremben, ahol furcsa tárgyak vannak az asztalon.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A katedrán (lent kép jobb oldalán) egy tekerhető valami mindenkit arra csábít, hogy tekerje meg.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viszont amikor megtekerik, akkor nem csak forogni kezd, hanem hangosan csenget is (mint a kerékpár csengő), amitől mindenki megszeppen és gyorsan elengedi. Nem nyúlkálunk múzeumban, hé! J Mi már ülünk pár perce ott, és tudjuk, hogy mi következik, várjuk a következő kószáló nézelődő áldozat érkezését. Jön. Figyu-figyu! Tekerés. Megszeppenés. Eloldalgás. Ezzel elmulatunk egy darabig. J

Itt az idő, kezdődik az óra. Érdekes. Szinte mindent tárgyat használ a tanár úr, érdekes dolgokat mond és mutat. Nem tudom kinek milyen fizikaóra jutott az iskolában, de nekem nem voltak ilyen kísérletezős tanáraim. A késői órához képest sok gyerek is van, élvezik a mindenféle szikrázós eszközöket. Az egyik kísérletnél meg kellett fogni egymás kezét körben és átfutott rajtunk egy kis áram. Azt akarták az asztal végén én és egy másik személy közelítsük az ujjunkat, hogy ott szikrázzon végül az elektromosság, de nem vállaltam, én ehhez túl ijedős vagyok. Sejtettem, hogy a hátsó sorba kéne ülni inkább. Más vállalta. Azért rajtam is átfutott, mindenki megijedt, én persze egyből elengedtem a kezeket is. Mondtam, hogy ijedős vagyok. Kicsit olyan volt, mint a múltkor a villámos élményem. Borzongás, ütés, villanással. Vége az órának, még nézelődünk a kiállításon, de aztán most már jó lenne hazaindulni, elfáradtunk. Legalább nem esik, mégsem. Vissza az Astóriához, másik mellékutcában persze, mert mint James Bond, mi sem megyünk kétszer ugyanazon az útvonalon. J

Az éjszakai buszra várakozva elnéztem a népeket. Világosan megkülönböztethető a múzeumos a bulizóstól. Itt a busz, végre. Már csak fel kéne férni. Mint a heringek. Sokan lent maradnak, nem férnek fel. A bulizósakat nézve bevillan, hogy most valahogy nem lenne jó egy édeni hányás közelről. A várakozásokkal ellentétben a megállókban nem fogy a nép, inkább nőne, ha bírna. Végre a Keleti után jön az Aréna, itt parkolunk, végre. Lepréselődünk a buszról. Még jó 10 perc séta, mire megtaláljuk a bejáratot, mivel zárva az áruház rész. Kihalt a parkolóház. Viccelődünk, hogy ilyen helyeken szoktak a filmekben rossz dolgok történni. Macika (fiat panda) nincs egyedül, áll mellette egy másik kocsi, legalább nem unatkozott. /Nálunk mindenki M betűs. Macika a kocsi, Mosoly én ugye, Morci a párom, Makka a macskánk, a tengeri malacaink pedig Mikee (Májki) és Marci./ Elindulunk haza. Elfáradtunk, de azért nagyon jó volt. J

 

17 komment

Címkék: kultúra

A bejegyzés trackback címe:

https://afteredenhotel.blog.hu/api/trackback/id/tr163018898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2011.06.28. 06:31:44

Jó reggelt Mindenkinek!

Nem gondoltam volna, h 6 óra után én leszek az első kommentelő:D

Le a kalappal Kisasszony, nagyon jó beszámoló volt, ezúton is köszönöm! Élvezetes, tetszik:) Gratulálok!

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2011.06.28. 06:45:53

1, ráismertem a mesére:)
2, Futrinka utca van, sütő nincs?:)
3, Pókmajom világhírű, csak mondom, nem kell ezen meglepődni:D Az a madár meg nem semmi, nagyon jó kép! Szegény egér jellegű izé, eddig tartott az élete... (Egyébként lehetett fotózni? Vagy nem?:) Vagy igen, csak külön pénzért?
4, Meg fogod kapni, h szándékosan nem volt nálad a telefon, v igen, csak nekünk mondod, h nem volt ott éppen...A párodat (MORCI:):)) meg direkt elküldted, h lemaradhasson a hastáncról, tudom én, ez lesz, figyeld meg!:)
4, én is ez a típus vok:), holtpont idején vok a legviccesebb, a legfáradtabb, a leg mindenebb, de akkor bírom a legjobban:) És röhögök mindenen...Volt olyan, amikor a kiállításról kizavartak emiatt:P
5, Mellékhelyiségnek nem néztem volna, de valahol igazad van:P, ám jól néz ki, nekem tetszik. Nekem is volt ilyen, h nem mertem leülni, mert az egyik kastélyban csodaszép ülőalkalmatosság volt, nem elkerítve, én meg mindenáron ki óhajtottam próbálni...Aztán jött ordítva a teremőr, h mit csinálok és jaj, beindulnak a riasztók is...Be is indultak, amíg én értetlenkedtem, h miért nincs akkor elkerítve:D Aztán elmagyarázták, h nem mindenki olyan hülye, h ráüljön...Pedig igen, miért ne akarnék egy 1600-as évekből származó székre ráülni....
6, Örülök, h jól éreztétek magatokat, meg sok szépet láttatok! Mennyi volt a jegy, egyébként?
7, mi a különbség a múzeumos és nem múzeumos ember között a Te meglátásod szerint?:D:D:D:D Vigyázz, még vki olvas minket:D:D:D:D:D

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.06.28. 08:46:14

@ladyandhenk: Köszönöm! :) A páromnak nem tetszik h ugráltam az időben, de engem nem érdekel, nem dolgozat ez, és néha tárgyilagos voltam, néhol meg jelen időben újra éltem a kalandot. A hibák is az enyémek. :)

1. Van még két képem a "szereplőkről", de rejtvénynek ezt választottam. Jellegzetes.

2. Sütő nem volt. Talán már elhasználódott. Viszont mi is hiába csöngettünk nyiléknál. :)
Voltak rádiós szignálok is, meg sok minden, de hosszú lenne mindenről beszámolni.

3. Nem kérdeztem! :)))))

mosoly73 - a Lila Cipellős Mosoly Ani 2011.06.28. 08:56:18

@ladyandhenk: 5. Pedig nem egyértelmű mindig. Én egyszer Debrecenben ácsorogtam a téren és fura érzésem volt, néznek páran. Épp a városi címeren álltam. De most komolyan miért teszik a tér kövezetébe és nem kerítik el?

6. 1400

7. Hmm ... hát lácccik az! :)

Te mit csináltál hétvégén?

Moka remélem ír beszámolót posztnak! Beácska is!
Osszuk meg élményeinket, ja és áradjon a szeretet! :)

haruka 2011.06.28. 09:39:06

jó lehetett, bár én pont utálom, ha mindenhol ötmillióan vannak még rajtam kívül, szóval valószínűleg máskor sem nevezek be a rendezvényre. :) ahová szeretnék elmenni, az a Sziklakórház, meg a Vasúttörténeti Park, de ehhez komoly logisztika kéne. de majd összehozom valahogy. :)

ja és bocs, hogy még mindig nem írtam semmit, de most ilyen napjaim vannak.

szepi79 2011.06.28. 10:40:52

jó reggelet. most ez nekem is ilyen, sőt, a hét is előreláthatólag ilyen lesz.

Móka na 2011.06.28. 13:03:22

Sziasztok!!!

Hová lett a sok komment és sok sok ember. Végig kell olvasnom az n. kihagyott kommentet, aztán még leszek. :)

nyílegyenes labirintus 2011.06.28. 13:20:05

A mesehős az a kancellár a Süsüből. A Futrinka utcáért jár az ötös! :) Klassz programotok volt

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2011.06.28. 16:05:20

@mosoly73: Na, elöntött a szeretet...:) Az emberek teljesen eltűntek?:S Ez borzasztó...

@haruka: semmi gond, nem kötelező, ha akarod írod, ha akarod, nem:) Én sem szeretem a tömeget, de az ilyen rendezvényeket igen, tehát irány szeptemberben a KKKKKKKKúúúlllltttttúúúúúúúúrrrrrrrráááááállllliiiiiissssssss Örökségek fesztiválja:)

@Móka na: Mindenki eltűnt, mert te sem vagy, v mindenki ránk unt már:)

Kivétel 2011.06.28. 16:18:34

Néha picit dolgozódni is kell.... de sajnos sokkal többen nem is vagyunk..:(

haruka 2011.06.28. 16:28:37

@ladyandhenk: pont most küldtem két posztot is, bár még így is el vagyok maradva. :) Kulturális Örökségek Fesztiválja? az milyen?

@mosoly73: írtam neked szépet! :)

Kivétel 2011.06.28. 16:32:13

@nyílegyenes labirintus: Most kiderült, hogy egy múzeumban laktok:))

dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2011.06.28. 19:50:07

Kitettem kettő darab zenei POSZTOT!

afteredenhotel.blog.hu/2011/06/28/edeni_dallamok_16

afteredenhotel.blog.hu/2011/06/28/edeni_dallamok_17

@haruka: kirakom:), sőt ki is raktam:P
Mindenhova ingyen lehet bemenni. Ilyenkor mi is megszervezzük az utunkat...Vannak kísérő programok is! Nagyon jó, szeretem!:)

GL-581 g 2011.06.29. 09:25:16

Jó reggelt mindenkinek! :D

@ladyandhenk: @mosoly73: Küldök egy miniposztot, ha nem baj. :)

Móka na 2011.06.29. 15:30:00

Sziasztok!

Sajnos még nem sikerült kialudnom magam, kóma vagyok és folyamatosan osztjuk az eseményeket a fesztivál volt résztvevőivel. Az én életemben meghatározó volt talán ez az idei Orfű, tehát még próbálom összerakni magam és az eseményeket.:)
Remélem be tudok csatlakozni .. :D hamarosan.
süti beállítások módosítása